tirsdag den 21. juli 2015

Store vaskedag






Måske i kender det. 
Et grimt stakit støder op til naboen.
Pile hækken gror for langsomt til at skærme det.....
Så er gode råd dyre! 
Men jeg fandt løsningen, for få penge og en lyn hurtig indsats.
Man afholder vaskedag i sin have.






Det er ganske enkelt. Et par stolper, en snor og så nogle klemmer.



På stolperne er sat beton engle hoveder. 
Der er sat et skilt på den ene stolpe med
fransk vask og strygning.



Det er så nu alt det sjove starter.
Med at finde hvidt tøj, dåser, kurve og 
prikken over i'et vil jo være et gammelt strygebræt. 
Jeg var så heldig at min far fandt et til mig på en gammel nedlagt gård.
Som altid her. Krævede det lidt hvid maling og en ombetrækning.
Jeg har brugt tagpap søm til at slå stoffet fast. De er af zink og rigtig smukke.
Nogle vil nok grine og sige " kan søm være smukke"...... 





.... Alt kan bruges, kun fantasien sætter grænser...





Den glæde det giver mig at se det hvide smukke bomuld, elegant 
bevæge sig i vinden er ubeskrivelig. 
Det er ren terapi. 

Skøn dag til jer alle

4 kommentarer:

  1. Så fantastisk vakkert flinke du!!! Detaljene er utrolige,tenk englehoder på stolpene - noe så herlig :)))
    Klesvasken din har englevakt ;)
    Jeg er også lykkelig eier av et utendørs tørkestativ men med årets sommervær har det ikke akurat blitt utslitt.Men det er jo pent å se på likevel så da gjør det jo litt nytte for seg likevel ;)
    Bloggen din er nydelig fin og du tar flotte bilder!!Gleder meg til å følge deg videre :)
    Tove :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tove :-)
      Tusind tak for din helt utrolig søde besked. Jeg bliver så glad når andre kan se det smukke i mine ideer ;)
      Ja...... det har været en sørgelig sommer. Så mange ting er ikke kommet ud og pryde vores haver. Vi må håbe at det vender og resten af perioden bliver pragtfuld. Så du også kan få dine fine ting ud :)
      Tak for de smukke ord om både blog og billeder.
      Ønsker dig en super skøn dag...
      Charlotte

      Slet
  2. Måske du kunne male hegnet hvidt inde på din side..det kan naboen ikke nægte dig..:-)

    hej fra Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth...
      Jeg har fået lov at male hegnet. Har så dejlige og skønne naboer, hele vejen rundt :) Men det er så langt, højt og uoverskueligt. Så ideen er dropper..... :-)

      Rigtig skøn dag
      Charlotte

      Slet