søndag den 14. februar 2016

Æg





Altså for at være helt ærlig så troede jeg ikke at jeg var så meget til påske.
Men tro mig det er jeg....
Har opdaget at jeg har æg over alt og jeg nyder dem.
Denne gamle æggekurv har jeg fået af min far. Den kommer 
faktisk fra en nedlagt hønsefarm. 
Den er formidabel til at rumme de udpustede æg.






I køkkenet står den gamle æggeholder med æg og karse.







morgenbordet er der også æg.








Mit hjemmelavet cafe bord i køkkenet er altid genstand
for en op pyntning efter årstiden.
Nu er det forår og påske det handler om.





















De gamle små får er selvfølgelig med i opstillingen.
Fåret Dolly er protrakteret på det hjemmelavede æg.
Ægget er fremstillet præcist som det blonde æg jeg har vist fremgangsmåden
på. Her er der der bare ikke kommet stof på ægget.















Her er en rigtig sjov DIY ægge sag.
Brug en tom æggebakke. Mal den sporarisk hvid og kom et sødt mærke på låget indvendig.
I den ene side sættes en bændel fast så låget kan stå åben. Altså ikke falder tilbage.
Træspåner ned i de tomme huller.
Så kan man pynte og dekorere æggene så de lige passer til ens stil.
Jeg ynder at tage den her frem hvert år.















En sød og nem måde at hygge lidt op til påske i køkkenet.


Rigtig fantastisk søndag til jer alle



Charlotte










18 kommentarer:

  1. Jeg tror da også du har mange æg rundt omkring men æg er så livsbekræftende synes jeg og så pynter de samtidig. Jeg nupper lige ideen med at holde æggebakken åben, for har regnet med at pynte et par æggebakker med lidt æg og billeder og se om jeg kan sælge dem i påskeboden når vi kommer lidt tættere på påske.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg har mange æg Rita, og der bliver ikke færre.....
      Super skønt du kan bruge ideen med æggebakken. Det er jo hele meningen med bloggen.
      Vi skal vise hinanden ideer, så vi kan udvikle vores egen stil på det vi laver.
      Det er bare så fantastisk...

      Rigtig skøn søndag
      Charlotte

      Slet
  2. Hvor er det fint - tak for inspirationen ❤️

    SvarSlet
  3. Hej Charlotte.Tak for mange gode ideer med æg........dejligt med lidt inspiration når jeg når så langt til at pynte lidt op ti med påsketing.
    Er vild med dit Bur af hønsenet.
    Men den gamle æggekurv er også så fin.
    Rigtig god søndag til dig og din familie Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have Jette. Godt du kan bruge nogle af ideerne, når du skal til og pynte op. Her bliver der ofte udskiftning i oppyntningen, for der er så meget jeg gerne vil have frem. Men det er jo fortrinsvis æg!

      Rigtig skøn dag til dig og dine i det smukke sol vejr.

      Charlotte

      Slet
  4. to sjæle en tanke - jeg har også arbejdet i æg i dag, jeg havde jo lavet spidsmundsøvelser i tirsdags, så de fine æg fra Svendsen har jeg brugt i mit opslag omkring tyndt glas,
    æg ja det ser så hyggeligt ud synes jeg og synes at du har fået det rigtig godt stillet an med kurv og bakke.
    Tak for din gode ide, så det er ikke utænkeligt at den kommer her senere.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk udtryk Kirsten. Jeg har en til at puste ud for mig. Købte for et par år siden en udpuster........ den har jeg godt nok været glad for. For tror jeg har over 100 udpustet æg!
      Ja endelig benyt ideerne Kirsten. Det vil være så perfekt!

      Rigtig skøn dag, håber du når hjem fra job mens der er lyst. Så den væg kan males færdig....

      Charlotte

      Slet
  5. Du er fantastisk, intet mindre. Hvor er det smukt. Jeg er også vild med æg alle slags æg, og tro mig jeg har mange :-) der kommer flere til hvert år.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have for din søde besked Anette.
      Ja æg og hvid maling skal man ikke gå ned på.......
      Jeg syntes også min æggesamling vokser for hvert år!!!

      Rigtig skøn dag i den smukke sol
      Charlotte

      Slet
  6. God Mandag og ny uke Charlotte!Ja - nå nærmer påsken seg fort og jeg har selv vært inne på tanken at det faktisk snart går an å begynne å pynte.I helgen har jeg hatt nesen langt inni påskeboken til Jeanne D´Arc Living og fått så masse inspirasjon....jeg synes jeg måtte få tak i stemorsblomster i helgen men det var klin umulig!!! Men mange andre ting må shoppes ihvertfall,for jeg er klar til å være kreativ så her er det om å gjøre å komme seg til byen snart ;)))
    Så fint du pynter med egg!!!! Det er i grunnen fint hele året i en kurv for eksempel :) TIl sommeren skal vi ha høner og det gledes til hjemmeproduserte egg !
    DIne hjemmeproduserte ser helt nydelige ut og jeg er atter en gang imponert!!
    TOveklem .)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din skønne besked Tove. Ja jeg kan godt fornemme du har været ret aktiv i weekenden med stort smukt ur...
      Jeg har faktisk æg til at stå fremme hele året i køkkenet. Syntes det ser så hyggeligt ud i kurven. Som om man lige er kommet ind fra hønsegården...
      Glæder mig til at se dine høns til sommer.

      Rigtig skøn dag

      Charlotte

      Slet
  7. Hvor ser det bare skønt ud :) Det emmer af forår og påske og man bliver bare så glad af at se dine skønne billeder. Uh hver gang jeg ser en æggekurv bliver jeg lidt ..... Mine bedsteforældre drev hønseri og havde æggekurve og kasser i lange baner. Desværre blev det ikke gemt da de flyttede. Hvor ville jeg give meget for at eje blot en enkelt af hver i dag. Håber du får en fantastisk solskinsdag i morgen. Endnu engang tak for al den inspiration du giver <3
    Kh Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak skal du have Majbrit:)
      Uha kan da godt forstå at du er sådan lidt.... over dine bedsteforældres gamle hønseri ting. Næsten ikke til at bære, du ikke lige fik nogle stykker. Men hvem tænkte på det dengang.
      Der er også flere ting jeg kan ærgre mig over i dag.
      Men mon ikke du engang skal finde en kurv som ligner...

      Rigtig dejlig dag i det smukke vejr

      Charlotte

      Slet
  8. Hi hi kan ikke lade være med at smile over at du ikke troede du var så meget til påske:-) Jeg er ikke selv en der plejer at pynter til påske.....
    Jeg nyder at se hvordan du har gjort det, det er smukt og meget sanseligt! Æggekurven og nettet i hønsetråd måtte gerne bo her, så skulle jeg nok pynte i år;-) hmm det giver et par ideer, tak for det Charlotte!
    Ha en skøn dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Anette...
      Nej jeg troede ikke lige påsken var mig. Men øhhhhhhhh jo det er den jo nok for det er tilladt at pynt. Sådan en chance lader jeg aldrig gå fra mig:)
      Du må lave et par små hyggelige påske emner og sige det er din påske.

      Rigtig dejlig dag, nu hvor solen står smukt på himmelen
      Charlotte

      Slet
  9. The beginnings of Spring are evident here. Lovely eggs and bird cloches. Our nectarine trees are beginning to flower. So pretty.

    SvarSlet
  10. Thank you for your sweet greeting. Oh your tree is in bloom. It is so beautiful with the white flowers. I have a small nectarine tree, very small. It is in a jar. Is afraid I took it too late in the winter and it is dead ..... So I go and look for that soon would get life in it .....
    You are lucky enough to live somewhere with these opportunities for beautifulness and beauty ....

    Very lovely Sunday
    Charlotte

    SvarSlet