fredag den 6. maj 2016

Frk. Pots


Hvem gemmer sig inde bag denne dør. Det gør såmænd Frk. Pots.
En ældre pensioneret skolelærer. Meget sirlig, med lange slanke finger,
helt hvidt hår sat op i en knold. Altid påført i de smukkeste gamle kjoler.
Man er heldig hvis man ser hendes finger. For ofte har hun have hansker på.
Med små sarte roser, der snor sig op af de slanke hænder. Under armen 
bærer hun en kurv og i den er der altid en saks. For Frk. Pots går meget op i
at klippe de visne blomster væk. Hun kan stå i timer og nusse med en rosenbusk.
Aller helst de sarte lyserøde. Dem husker hun fra sin barndom.
Hun nærmest svæver hen over plænen når hun går. Til tider er det både med
 spadser stok og sol paraply. 



Hendes dør står altid åben. Nøglen bliver aldrig fjernet.
Hun tror på det gode i alle og føler sig altid tryg.
Hun er en fantastisk dame at glæde, altid taknemlig og en glædes tåre 
er meget let, at frembringe hos hende.
I dag vil jeg vise jer Frk. Pots potte skur.






For enden af carporten, kunne der lige blive et lille hjørne til
Frk. Pots mange dejlige ting.
Da hun så jeg kom hjem med alle de gamle patinerede urtepotter
fra Karl. Blev hun henrykt af begejstring. 
Jeg overgav mig og forærede dem til hende. 
Men hun manglede plads til alle sine potter. Så i det smukke
vejr, valgte jeg at bruge dagen på et hygge hjørne.



Selvfølgelig skulle der være en fontæne. En smuk en som lige så sagte
ridsler  med vandet. Den blev hængt op på carporten.
Kan i huske mit udekøkken fra sidste år. Der havde jeg savet et bord igennem.
Det var nemlig for bredt til den sydlandske veranda. 
Så til det her hjørne har jeg brugt den anden del. 



Frk. Pots elsker havens fugle. Så et fugle hus skulle hun bestemt ikke snydes for.
Jeg har også malet et lille skilt fra enden af en skuffe.
Jeg har støbt en madonna i beton og limet på.






Ud af et gammelt vindue har jeg lavet et halv tag.
Stolperne er fra vores gamle hønsegård. Så de havde
den helt rette patina...
Åh som det der med smig volder mig problemer....
Så det må blive som det er. Jeg lære det nok engang.



Lampen er blevet doneret af Morten. Den søde Defeut Tømmer.
Ham der også gav mig det store fugle bad.



Ved alle de dejlige krydderurter syntes jeg også Frk. Pots 
skulle have et af mine 4 citron træer.
Hun er nemlig lige så vild med citroner som jeg er.



Og se der er allerede masser af små citroner på vej.















Af Karl fik jeg også en hel del plante skilte i brændt ler. 
De passer så smukt med alle potterne og igen kommer der glædes tårer i 
Frk. Pots øjne. Som jeg siger så er hun virkelig taknemlig og skøn at glæde.





Jeg vil med garanti love jer for at jeg er lige så lykkelig for
Frk. Pots potte hjørne som hun selv er.
Det er så hyggeligt at gå til enden af carporten og se de 
skønneste ting pryde haven. Nu er rode hjørnet skærmet!
Har man ikke altid de små hjørner i haven, ja så må man skabe dem.
En dør, et vindue eller andet som kan danne en hule fornemmelse.
Her er kun anvendt ting jeg havde og sikke en glæde gammelt skrot
kan frembringe for både "ung" og gammel.

De bedste ønsker om en fabelagtig dag til jer alle

Charlotte


26 kommentarer:

  1. Jeg er vild med Frk Pots ♥ og hendes hjørne.

    Dejlig dag til dig Fru Fryd ☀

    Kh H

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Henriette:)
      Hun er også helt speciel kan jeg mærke. Virkelig medmenneskelig og særdeles skøn.
      Rigtig dejlig weekend til dig og dine.

      Charlotte

      Slet
  2. Sikken en historie. Du er helt fantastisk til at skrive og finde på. Fik Pots hjørne, hvilken ide:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange mange tak skal du have:)

      Rigtig skøn lørdag i solen
      Charlotte

      Slet
  3. Fantastisk hjørne du har lavet der søde Charlotte ❤️ Og hvilken skøn fantasi du har ;0)
    Her i Norge har vi haft 23 grader og strålende solskin. Skønt
    Rigtig god weekend smukke ❤️
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak søde Lone.
      Hvor fantastisk i nyder livet i Norge. Her er der også suverænt vejr.
      Det gør at flere projekter popper op.
      Solen gør noget ved krop og sjæl.

      Fortsat skøn ferie
      Charlotte

      Slet
  4. Åh, jeg er vild med din stil ... virkelig en fed fontæne, der hænger perfekt i de omgivelser ..og skiltet, det er ser rigtig godt ud, tænker det må have været lidt svært
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord:)
      Skiltet er slet ikke besværligt at lave.
      Elsker skilte i haven. Gør det hele mere hyggeligt.
      Jeg har noget med skilte..... kan aldrig få nok:)

      Super skøn weekend
      Charlotte

      Slet
  5. Sikke et skønt hjørne Frk. Pots har fået sig, til alle de dejlige haveting. Med alle de fine detaljer, som kun du kan hitte på, du er genial. Sød fortælling om den søde gamle lærerinde.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Anette...
      Ja hende Frk. Pots hun er en meget elskværdig dame. Hende kan jeg rigtig godt lide kan jeg mærke. Ikke sidste gang hun får plads på bloggen...

      Fantastisk skøn weekend til jer
      Charlotte

      Slet
  6. Nydelige bilder som vanlig. Du har så mange utrolig vakre ting
    Klem og god helg

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Bente:)
      Tror bare det handler om at opdage de skønne ting.
      Eller se skønheden i de ting man har. Sætte dem sammen og nyde det.
      For meget af det er virkelig gammelt skrot. Men det er jo det jeg elsker.
      Jeg er jo den glade aftager af det de andre smider ud.

      Knus
      Charlotte

      Slet
  7. åh kæreste Charlotte. Jeg er nu glad for at frk. pots her hos mig er nærmest blind for hun ville blive så ked af det hvis hun kunne se frk. pots - Aalborgs pottested. Så flot og nydeligt det er. Det passer lige til en svævende frk. som hendes eneste mål i livet er at få alle blomster og citroner til at trives.
    Pottestedet her er mørkt - rodet og ganske ugemutlig - så du må sandelig gerne komme her og boltrer dig - frk. pots her ville blive henrykt :-)
    Hvor er det bare flot og så et dejligt sted man kan stå og ordne potter fra Karl, så herlige ting i de fine potter og jeg er da helt sikker på at Rødkælken sidder på taget og synger herligt sammen med solsorten.
    Endnu engang har du vist at ting ikke behøver at være kedeligt og trist.
    Knus herfra
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha den med rødkælken og solsorten bude jeg da have haft med søde Kirsten. Det ville passe perfekt med lidt fugle kvidre til Frk. Pots :))))))
      For hun er virkelig dus med himmelens fugle.......
      Måske jeg skulle sende frøkenen en tur ned til dig, er sikker på de to damer ville nyde hinandens selskab og med den blindhed din frøken ligger for dagen. Så er jeg sikker på, at min Frk. Pots ville forbarme sig og hjælpe, til et skønt hjørne:)
      Det må vi altså arrangere... Er sikker på at Frk. Pots af ren medmenneskelighed ville tage Moster Grethes cykel hele vejen syd på, af den smukke margerit rute.....
      Jeg må hellere stoppe nu, for jeg kan jo blive ved:)

      Fortryllende dag ønsker jeg til jer alle
      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  8. Sååååå fantastisk hyggeligt og inspirerende ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Trine:)

      Rigtig dejlig søndag
      Charlotte

      Slet
  9. Herligt at du vil glæde frk. Pots med sådan et dejligt hjørne, hun vil til gengæld lave de skønneste blomster til Karls potter til dig, som du så glædestrålende vil vise os hen over sommeren... Herligt! :-) håber I har nydt det dejlige vejr, jeg har haft gartnerhjælperen Emma til at plante jordbær idag... Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for alle de fine ord Carina:)
      Må sige at glæden er helt på min side. Underligt for jeg er faktisk slet ikke til ler potter. Men man ændre sig jo altid og i dette hjørne kan de virkelig gøre gavn...
      Hvor fantastisk med skøn have hjælp. Det kan man kun få for lidt af... Jeg har også formået at sætte gang i en del mennesker i dag. Selv naboen kom over, for har gang i et pludseligt presserende projekt:) og nogle gange må man bare erkende at man ikke er stærk nok til de tunge ting...... Det krævede dog dybe sår på både hænder og arme at nå til den erkendelse :)))))))))

      Rigtig fantastisk søndag
      Knus
      Charlotte

      Slet
  10. Skøn skøn fortælling Charlotte, du er god med ord og indlevelse, så det er en fryd. frk Pots pottehjørne er skøn.
    Ved ikke hvorfor jeg altid kommer til at tænke på Villa villekulla når jeg ser dit sted, men det er nok det, at du da bare lige gør det du har lyst til, at der altid er "sommerstemning" og det er så herligt- Og ment som en stor kompliment.
    Skøn søndag til dig!
    Hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anette for de flotte ord. Jeg bliver skam meget beæret over at hus og have sammenlignes med Villa Villekulla:)
      Det er jo et fantastisk minde fra barndommen med glæde, sjov, sommer og meget højt til loftet.
      Ville elske at have det hus og den have.
      Jeg er faktisk slet ikke til en vel trimmet have. Her kan der godt stå ukrudt og og vilde grene. Jeg prøver at skabe rum i haven via hygge. Der formår jeg at holde orden. De andre steder halter det lidt.......
      Jeg har lige som alle andre et forfærdeligt rode hjørne.... det bliver bare aldrig vist:)
      Men det kunne da være sjovt at lade bomben springe ha ha ha..... Men ikke for at skabe inspiration:)))))

      Rigtig skøn søndag til dig og dine og
      GOD MORS DAG:)
      Charlotte

      Slet
  11. Hvor er det blevet godt, smig el ej, bare det fungerer er alt jo godt.Fine finurligheder og smukke detaljer. Blev så inspireret. Sødeste dame der er flyttet ind, kan næsten se hende svæve rundt på matriklen.
    Fantastisk mors dag til dig
    Kh Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Majbrit:)
      Hvor bliver jeg bare glad over at høre det skabte inspiration og noget du kunne bruge til noget. Er så dejligt at kunne give ideer videre:)

      Fortsat god mors dag til dig og aften
      Knus
      Charlotte

      Slet
  12. Godaften Charlotte.Det var da et helt vidunderligt hjørne til Frk. Pots.Er bare vild med den fontæne.Du forstår da at udnytte alt der falder forbi dig.
    Nyder alle dine smuke billeder.
    Og håber også at du har nydt det smukke vejr her i weekenden.Knus Jette

    SvarSlet
  13. Hej igen.Vil bare lige sige at jeg har lavet et indlæg om besøg hos Tante Grøn på Mors.Du bor jo i det nordlige,så måske var der her en anledning for at møde andre bloggere.God dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de flotte ord Jette.
      Ja jeg har set dit indlæg og må desværre melde pas. Ellers en oplagt mulighed for hygge med andre bloggere...... Øv også!

      I de her dage foregår alt for mig udendørs, næsten da:)
      Så jeg når ikke så meget andet end at yde og nyde haven.
      Det er jo fantastisk og vejret går man bliver vildt inspireret til nye projekter.
      Gid vores sommer må blive sådan helt hen til oktober. Elsker bare varme og alt folder sig jo ud nu. Det er fantastisk.

      Rigtig dejlig dag i det smukke vejr
      Charlotte

      Slet
  14. This sweet little Miss Pots corner is enchanting. Oh I must create one myself in the corner of our gardens somewhere. Love love love xx

    SvarSlet