fredag den 16. december 2016

16. december, diy mandelgave


16. december og måneden haster afsted.
Alt for stærkt......
Nu er der ved at være tid til at fabrikere sin egen mandelgave.
Det gør jeg hvert år. Syntes det er hyggeligt at bringe noget 
personligt på bordet til desserten.



I år har jeg valgt at lave et skilt til at hænge på døren.
Det viste jeg jer fremgangsmåden på sidste år og opskriften får i HER.
Jeg har også lavet en sød lille pose med konfekt. Det viste jeg også 
sidste år og det kan i se ved at trykke her!
Så har jeg lavet et kræmmerhus. Det har jeg også vist før, så 
opskriften på dette kan i få her.



Så har jeg lavet noget nyt, en vat kurv med en skøn lille jul baby.
Glansbilledet er fra min egen samling fra barn.
Det syntes jeg er ekstra hyggeligt.



Først har jeg taget et pap krus, skåret noget af toppen af og limet og pakket det ind i vat.
Det har selvfølgelig fået kaffe miks som jeg også gav vat julemanden som jeg
viste jer i søndags.



Så har jeg taget en piberenser og pakket den ind i vat.
Limet den på som hank  med en limpistol.



Så har jeg lavet en lille bylt af vat.
Den som skal danne babyen.
Dernæst har jeg lavet en lille pude af crepe papir og limet bag på bylten.
Oven på bylten er glansbilledet så limet på.
Som i kan se har alt fået kaffe miks.



Så kommer alt det sjove. For nu skal babyen og kurven pyntes.
Bånd, blonder og sløjfer sidder løst på mig når det angår pynt.
Så pynt endelig løs, det bliver det blot smukkere af.
Til slut klipper jeg nogle strimler crepe papir og ligger ned i kurven.
Så kan den skønne jule baby lægges i kurven.



Så gælder det om at pakke en sød pakke til det veldækkede bord.



Så er mandelgaven i hus...




Når risalamanden er klar til servering er det med den store grødske.
Den skal vi altid tage gudespisen med.
Den er virkelig stor og virkelig skøn.
OG..... nej i får mig aldrig til at indrømme at ingen skåle overhovedet
passer til den stor ske, ikke engang det gamle store ler fad er stort nok!!!!
Det er en tradition med den ske og traditioner skal holdes!
Ikke så sær vi er rimelig oppustet når vi skal rundt om træet.
For den ske kan lave nogle fantastiske portioner😁😂😃😅


Rigtig skøn 16. december til jer alle
Håber i fik inspiration til en DIY mandelgave
Meget billiger og bestemt meget sjovere

Juleknus

Charlotte


P.s
Stort velkommen til Helle Sjørslev, som fast læser her på siden.
Sjovt når man i lang tid er blevet fulgt af nogle på facebook og
så pludselig ser navnet her på bloggen.
Så dejligt altså.
💜



9 kommentarer:

  1. Godmorgen Charlotte.
    Sikke et yndigt lille julebarn. Julebørn er særligt smukke mennesker, så blide og givende. Jeg er så heldig at bo sammen med sådan en.
    Dit julebarn er svøbt i de fineste bånd og blonder og er en lille bitte udgave, hvis man sammenligner størrelsen med et stykke konfekt. Så fantastisk dygtig du er. Dine gaver er noget helt specielt og jeg er så heldig, at jeg har modtaget en smuk gave fra dig. Tusind, tusind tak. Den er så gennemført smuk og det fineste lille kunstværk, som vil blive passet godt på. Og et dejligt billede af din skønne Albert-August. Den sejeste lille gut. Tusind tak.
    Må din dag blive lys og mild.
    Kærlige tanker fra Eliane

    SvarSlet
  2. Så fin en mandelgave du har lavet, jeg tror jeg ved hvorfor der skal en stor ske til, alle omkring dit julebord, vil da spise sig dårlig, for at få den mandelgave, du er da vist ikke helt fair 😂😂. Må I have en skøn weekend og nyd det. Julekram Carina

    SvarSlet
  3. Godmorgen Charlotte.
    Tusindtak for alle dine idéer, og ikke mindst den tid du bruger på at forkæle alle os med din hygge og kreationer. 😙 Rigtig god fredag og weekend når du når dertil. Kh. Jannie Viberg

    SvarSlet
  4. Så fin en mandelgave. Og nu er det blevet kedeligt at få en ellers så lækker æske chokolade. Men nu går jeg jo selv efter at få mandlen, og tror næppe at der er nogen i familien, der kreerer sådan en fantastisk mandelgave. God undskyldning med skeen, elsker nemlig også risalamande. Spiser det gerne 1. juledag til morgenmad.

    Rigtig skøn sidste weekend inden jul
    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
  5. Godmorgen fru Fryd 💕
    En dejlig lille baby i en dejlig vugge. Jeg ville skovle risalamande ind for at blive den heldige mandelgave vinder. Du forstår virkelig at sammensætte en pakke. Tak for alle dine skønne idéer og fine billeder.

    Rigtig dejlig fredag til dig ven
    Knus Lone

    SvarSlet
  6. Hej Charlotte.
    Det er en heldig mandelgavevinder der finder mandlen hos dig :-) Jeg har altså købt en mandelgave - men hvis jeg lavede en selv, ville den ikke blive så fin som din, så det må være min undskyldning for ikke selv at have fremstillet den ...
    Jeg ønsker dig og dine en dejlig weekend!
    Kh Nana

    SvarSlet
  7. Hej Charlotte, jeg ville sørme gerne vinde mandelen hos dig. Men jeg tror at jeg vil gøre dig kunsten efter og lave mandelgave i år (hvis den dumme influenza vil slippe mig.) tak for mange timers vidunderlig læsning og inspiration. Jeg er blevet helt vild med at lave vat figurer og trommer som er med trommeskind af min mors 40 år gamle brudekjole. Kh Christina


    SvarSlet
  8. Godaften søde Charlotte!
    Sikke en billig og meget sød samt personlig mandelgave :)
    Knus fra Nanna

    SvarSlet
  9. Kæreste Nanna, Christina, Nana, Lone, Susanne Josephine, Jannie, Carina og Eliane.

    Tusind tak for så mange skønne kommentarer. Jeg stor trives i det her jule mode og jeg ville ønske hver dag var som dette. Men så ville det nok ikke være sjovt mere. Men 24 dage om året er altså bare for lidt......

    Samtidig tænker jeg at kun en uge til juleaften. Puhaaaaa bare jeg når det. Jeg har stadig to store projekter jeg mangler. Ret vigtige. De andre planer er skrottet. Jeg når ikke helt det jeg gerne ville. Bare to uger mere kunne gøre det :) Men tror ikke helt på jeg får ændret antallet af dagene.......

    Jep jeg elsker selv risalamende og gerne med ekstra mange mandelstykker. Så her bliver der gået til den. Vi har jo en tradition med at hver familie kommer med en mandelgave. Så der er krig.....
    De to mindste er ikke meget for gudespisen. Så vi sidder 6 voksne og kriges om 3 mandler.
    Et syn for guder!!!!!!!

    Rigtig fantastisk dag til jer alle og bliv i bare ved med at klø på med det kreative
    det giver sådan en fornyet energi :)

    Juleknus
    Charlotte

    SvarSlet