onsdag den 7. december 2016

7.december, crepe knallert


Allerede 7. december.
Igen i dag skal der laves noget til følgetonen som bliver fantastisk til slut.
Knallerter er jo skønne til både pynt og på juletræet.
De er også bedårende på gaver der skal indpakkes.



Jeg tager et toiletrulle rør.
Klipper det igennem og limer det sammen i den tykkelse jeg ønsker.
Så beklæder jeg røret med almindelig hvidt papir.
Så tager jeg et langt silkepapir folder begge ender som en harmonika.
Klipper det op til frynser i begge ender.



Så pakker jeg røret ind i silkepapiret.
Sådan at der bliver lange frynser for enderne.
Dem samler jeg lige som sammen.



Så propper jeg lidt af enderne op i røret.



Så skal selve knallerten ellers pyntes.
Jeg har brugt en rund drinks serviet.
Limet blonder på begge sider.
Givet et lille skilt kaffe miks.
Igen har jeg støbt kroner til at lime på.






Det lille mærke er sat fast med et tyndt bånd. Som er snoet omkring
knallerten flere gange.






Så er der et hav af knallerter.

Rigtig skøn onsdag til jer alle

Charlotte


10 kommentarer:

  1. Så fine de er, og hold op hvor er de nemme at lave.... (Når du beskriver fremgangsmåden 😉) jeg tror ikke mine kommer til at ligne dine særlig meget. Og så skiltet med den lille krone på, wauh da også. Dejlig dag. VH Carina

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare smukt,og en rigtig fin ting ikke kun til juletræet. Fin tag du har lavet,den lille krone er bare perfekt. God onsdag til dig. Hygge herfra.

    SvarSlet
  3. Godmorgen søde Charlotte.
    Sikke du forkæler os med smukke ting.
    Det er fantastisk, at du kan blive ved med at give os gode idéer. Efter Jul kan du samle de gode idéer og udgive dem som en lille bog.
    Ønsker dig en dejlig dag.
    Kærligst Eliane

    SvarSlet
  4. Hvor er de bare fine, og jeg er virkelig spændt på hvad det hele ender med 😉
    Rigtig dejlig dag.

    Knus Lone

    SvarSlet
  5. Hvor er de skønne, og smukke: Her får jeg også lyst til at afprøve mine klippe klistre evner-måske ikke lige med den ekstra detalje med kronen, men må jo starte et sted. Jeg har nemlig mest brugt pap og papir til at skrive på;-)

    Får en umanerlig trang til at pynte et juletræ, ift de sidste par dage;-)

    Og Charlotte, jeg har fuld forståelse for at du ikke giver hver enkelt af os et svar, det er så flot at du laver en julekalender. Tænker bare hvis jeg skulle poste hver dag og samtidig svarer hver og en, som også jeg ynder, så ville noget af det sjove smutte sig en tur, og det er slet ikke meningen med det.
    Så bare bli ved på denne måde, tror vi alle ved der sidder et varmt og kærligt menneske bag, og læser og glæder sig over det hele<3

    Ha den dejligste dag
    Knus Anette

    PS fik lige en trang til at fortælle;-) jeg har gjort noget helt vanvittigt usædvanligt i dag, og det er din skyld, hi hi, jeg har købt glansbilleder, med engle. Sidst jeg købte den slags, var da datteren samlede på dem. Min fantasi rækker ikke længere end til at sætte dem på kuverten, for der skal nemlig skrives flere julekort<3

    SvarSlet
  6. Knallerter skal der til. Dem havde min farmor altid på juletræet. Dem og slikket i kræmmerhusene, var altid det første vi ledte efter, når vi kom. Nåede ikke kopimaskinen, øv. Men når heller ikke at lave videre på vores projekt i aften. Det har tidligere undret mig at du når at skrive tilbage på hver kommentar. Det er der vist ikke nogle der har forventninger om.

    Rigtig god aften
    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
  7. Dear Charlotte, what great ideas you spoil us here. Very pretty, like your whole blog. I just found you. Sincerely, Meisje

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you for the nice word Meisje.
      I am so happy when some new finds way to my blog.
      Thanks for you take time to write a greeting.

      Beautiful day to you
      Charlotte

      Slet
  8. Hvor er de skønne og så kan de jo laves af både store og små for næsten ingen penge. Tusind tak for inspiration.
    Kh Majbrit

    SvarSlet
  9. Kæreste Carina, Leila, Eliane, Lone, Anette, Susanne Josephine og Majbrit.

    Tusind tak for fantastiske kommentarer. Åh som jeg nyder dem. Jeres roser, jeres varme og ikke mindst jeres forståelse.

    Det er simpelthen fantastisk at få lov at lave en kalender til jer. Man kan mærke i nyder det og jeg får lov at inspirere.

    Susanne Josephine det er så fedt du prøver kræfter med englene. Så batter den her kalender jo bare. hvis du går på siden på Facebook. The green cottege så har Sisse lagt forskellige englehoveder ud. Præcis til disse her engle. Der kan du frit printe dem. Bare hvis du ikke har fundet nogle endnu.

    Anette du er da fantastisk både glansbilleder og julekort. Jeg sidder her, som den eneste der er vågnet i huset. Ja jeg laver næsten sejers dans. Tænk det er min skyld.......
    Tusind tak for du skriver det. Bliver så glad altså :)

    Eliane det er der mange som syntes jeg skal. Skrive en bog. Tror ikke helt jeg har mod på det. De fleste dage i al fald. For det ville da være en drøm at få sine ideer på tryk og få lov at inspirere. Men så kommer fornuften og hvem ville købe den. Måske 20. Så glemmer jeg det igen:)


    Helt fantastisk dag vil jeg ønske til jer alle.
    I dag skal den sidste julegave købes.
    I går bagte vi småkager og her dufter stadig af jul.

    Juleknus
    Charlotte

    SvarSlet