torsdag den 30. marts 2017

Decoupage æg


Så er påsken ved at være over os. Her bliver der lige som sidste år
fremstillet æg i massevis.
Der er både lavet P tærter og Bounty æg.
Dem kan i få opskrifterne på ved at trykke på de forskellige produkter.
Jeg vil i dag vise jer et yderst nemt æg med stor effekt.



Jeg har nogle helt almindelige pap æg som jeg har malet hvide med kalkmaling.
Jeg finder det billede jeg vil have på ægget. Eller skriften.
Husk det skal være spejlvendt.
Så printer jeg det ud. Det skal være på en laserprinter ellers dur det ikke.
Smører Annie Sloan decoupagelim på ægget og skriften.
Når det er tørt efter max en time.
Så gnubbes  papiret forsigtigt af med en fugtig klud.
Præcis som i kan se på billedet.



Her kommer skriften så frem.
Den her label har jeg også lavet på mit manilla mærke og på min æske før.



Men da det er påske så skal der også lige en lille påskeharer på.
Så jeg gentager hele processen en gang til.



Så vokser jeg ægget og her har jeg benyttet hvid voks.
Derefter er det klart til pyntning.



Det kan vist kun blive en fantastisk dag med alle de
Spangsberg boller som gamle bamse er tyvstartet fest med.






Men mit problem kan være at når jeg først går igang er jeg slet ikke til at stoppe igen.



Lige et lille æg til mit blå hjørne også.



Og med mit eget påske logo på.



Kan i huske at Frk. Hall og jeg havde en konkurrence.
Den tabte jeg jo klart.
Så her har jeg lavet hendes præmie.
Et æg med hendes logo og sarte lyserøde velour bånd og hornvioler.



Man kan lave de mest fantastiske æg på den her måde.
Jeg har benyttet Annie Sloan kalkmaling og decoupage lim. Det fungere perfekt.
En helt igennem fantastisk og kreativ weekend banker snart på døren
God dag ønsker jeg til jer alle
Håber i er blevet inspireret.

Masser af knus

Charlotte


I dag lukker stemmeurnerne for gør det selv konkurrencen.
Så har i ikke nået at stemme. Så er det sidste chance.
Hjælp mig med at være med i opløbet.
Tryk på linket og stem
https://www.silvan.dk/gds/project-page?pId=751
Vil jo så gerne vinde så jeg kan bygge et køkken.

👯

14 kommentarer:

  1. Det er smukke æg du har lavet.Selvom det er tidlig morgen, så ser det fristene ud med de skønne Spangsberg boller. jeg håber du vinder,det vil være så godt,så pøj pøj held og lykke. Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Leila :)
      Altså her er det bare aldrig for tidligt for chokolade og guf........
      Ja nu må vi vente og se dommerens afgørelse. Jeg røg gennem nåleøjet og er nu til bedømmelse.
      Jeg håber inderligt.

      Fortsat smuk weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Gidmorgen Charlotte hvor er de bare smukke de der æg , kunne så godt tænke mig at vide hvad det er for et bånd du sætter om det ser så yndigt og feminint ud hav en rigtig dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne.
      Båndet er rynket crepe papir.
      På Lones æg er det et 3 meget sart velour bånd.

      Rigtig skøn aften
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Nøj, de er fine 👏👏👏 - og det går da helt galt med de flødeboller - og så på en torsdag 😳 Ha' en fantastisk weekend med mange flere æg - du kender sikkert nogen, som påskeharen kan besøge 🐣🐣🐣 ☺️
    Knus fra en pjask regnvejrsdag i Ribe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Irene.
      Jeg har nok verdens sødeste tand desværre og kan altid få sukker klemt ned.

      Fortsat dejlig lørdag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. De er så mega smukke alle dine æg, men jeg synes det du lavede til mig, er det aller smukkeste.
    Igen tusinde tak for gevinsten.
    Rigtig dejlig dag til dig

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak sødeste Lone.
      Godt du har det sådan. Det er præcis som de børn vi får.
      Det er altid de smukkeste i verden. Naturen er heldigvis skønt indrette.

      Masser af knus og skøn weekend til jer
      Charlotte

      Slet
  5. Hej Charlotte. Jeg stikker bare lige indenfor for at fortælle dig at du har vundet i en lodtrækning på min blog :-) Jeg har også sendt dig en mail, men jeg er så ivrig efter at fortælle dig det og efter at få din adresse at jeg lige måtte lægge en kommentar her også :-) Du kan læse mere i mailen. Og til lykke!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana.
      Ja jeg blev lige så overrasket da jeg læste mit navn på din blog.
      Er alt for dårlig til at gå på min mail.
      Men det må jeg altså til.
      Men vi har jo skrevet sammen og tror slet ikke du er i tvivl over hvor overrasket og glad jeg blev.

      Smuk lørdag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  6. Hvor er de smukke. Har fundet nogle gamle papæg i gemmerne. Printer du på almindelig papir ? Tager til Jylland fre-lør. I får også mest sol. Så påskepynten må op søndag. Bor tæt på Spangsberg og har spist så mange, at jeg faktisk er blevet lidt træt af dem. Utroligt men sandt. Men P-tærter, dem bliver jeg ALDRIG træt af. Og hvis man ikke har prøvet Bounty-æggene, så har man i den grad også snydt sig selv.
    Dejlig weekend

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne Josephine.
      Håber du har haft en god mini ferie her mod nord.
      Uha tæt på Spangsberg. Så ville jeg hurtigt tage ti kg mere på.........
      Ja jeg printer ud på alm. printer papir. Men husk en laser printer.

      Knus og skøn aften

      Charlotte

      Slet
  7. Så fine nogle æg du har kreereret 👍 Det ser da så legende let ud, når du lægger billeder op på fremgangsmåden. 😉 Jeg håber du vinder konkurrencen, så du kan begynde på dit køkken, krydser fingre. Her er jeg ved at gøre klar til, at få sået ærteblomster og sat Dahliaer i drivhuset, det er så dejligt udenfor i det skønne forår🌞. Ha en dejlig weekend. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Carina. Det er altså meget let og du skal indelig prøve. De bliver altså så søde.
      Tak for du krydser alt. Nu er det op til dommerne. Jeg ligger lige nu til bedømmelse og vi får svar inden påske. Jeg deltager aldrig mere i sådan noget. Jeg er så spændt og går så meget op i det at det er uudholdeligt.......
      Ja er det ikke dejligt med dette vejr. Jeg knokler også på i haven. Her er så meget der skal laves. Har sat 5 knolde i drivhuset af dahlia. Glæder mig til de kan komme i den rigtige jord. Mine ærteblomster er kommet op. Men jeg vil have sået flere. Hele stakittet langs indkørslet er også sat med ærteblomster. Håber det bliver smukt til sommer.

      Masser af knus og skøn søndag
      Charlotte

      Slet