fredag den 16. juni 2017

Spejl bassin


I marts afholdt Nana en Give Away på sin blog Mit Landliv.
Jeg blev en af de heldige vindere, for vi var to.
Vi var så heldige at vinde et højbed fra Zinkbakken.
Jeg var oven ud af lykke. For jeg vandt, det er sådan en skøn fornemmelse.
Blev så overrasket da jeg så mit navn var blevet udtrukket.


Morten fra Zinkbakken havde udlodde sådanne to højbede.
De kom med posten kun få dage efter.
(foto lånt af Zinkbakken)




Jeg fik en skør ide.
Noget jeg rigtig rigtig længe har ønsket mig.
For Søren som er smed kunne måske lokkes til at lave en bunde i den runde ring.
Vi aftale den sædvanlige pris!
Efter en rum tid leverede Søren bassinet som det nu var blevet til, her på adressen.
Han havde svejset en bund lige i midten af ringen.



Da jeg ikke er til for meget rust.
Har jeg malet det med silver skibs lak.
Det skulle holde rusten væk.
Er i tvivl om det giver nok effekt.
Men ellers kan jeg bare vende karet om og male det sort på den anden side.
Det er så smart med to i en bassin.
Nu skal jeg lige kigge på det er par dage inden jeg tager beslutningen.



Jeg har disse to smukke glas kugler som jeg har lagt i vandet.
Og så en rund vase.
Nu skal jeg bare ønske mig nogle flere glas kugler.



Pludselig bliver der mørkere og der kommer mere effekt i spejlet.



Så kommer der ellers regn skal jeg love for.
Noget vi har haft de sidste mange dage.
Er så træt af regn. Roserne er begyndt at rådne i knopperne.
Citrontræet mister sine blade. Mine petunia får alt for meget hård regne og smider blomsterne.
Nu ønsker jeg sol og sommer.
Tak!



Meningen er at Albert-Augusts æbletræ skal spejle sig i vandet i det nye bassin.

Tusind tak til Nana og Zinkbakken for det fine bassin.
Det vil skabe så meget glæde her i haven.

Rigtig skøn dag ønsker jeg til jer alle
Håber på en helt fantastisk sol uge i sigte!

Knus

Charlotte




23 kommentarer:

  1. Dejligt med sådan en gevinst, det ser dejligt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er så skønt at vinde.
      Er meget glad for gevinsten.

      Smuk lørdag med masser af sol
      Charlotte

      Slet
  2. Wååww, hvor heldig kan man være 🤣 har længe ønsket mig et spejl bassin fra Zinkbakken - tillykke med dit og du har jo brug for regnen til det 😜 selv om man snart er træt af regn og blæst (hader blæst)
    Hvor er det fint og ønsker dig en dejlig dag med kun lidt regn og blæst ☔️ og håb om sommerdagen i haven ☀️☀️☀️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Irene. Ja Zinkbakken har så mange fine ting.
      I dag få vi smukt vejr og ingen regn. Må sige at jeg vil kunne klare næsten alt, hvis bare den blæst forsvandt. Alt det sådan en vind medføre og ødelægger. Jeg hader som dig blæsten!
      Nu vil jeg gøre mig klar til det store have markede og møde andre blogger i Aalborg.

      Smuk vindstille lørdag
      Charlotte

      Slet
  3. Det lyder lige som dig at få en ide til udnyttelse af højbeddet:-) Vand skal man have i haven under en eller anden form, det er så smukt. Det må være fantastisk at have en smed lige ved hånden, der er du også meget heldig:-)
    Det giver mest effekt når karret er sort, men som du også skriver så kommer spejlet også sidst på dagen. Nu må vi se om du finder på at male den anden side;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lisbeth. Åh ja ideer mangler vi ikke. Kun tiden:)
      Hvis du viste hvor mange projekter jeg har gang i ..........
      Søren er en fantastisk smed, men har meget travlt. Jeg har dog sat ham på næste opgave, så må vi se hvornår det bliver virkelighed.
      Jeg overvejer at male karet indvendigt bare. Men åhhhhh er jo ikke til de møre farver. Så jeg overvejer stadig.

      Smuk lørdag
      Charlotte

      Slet
  4. Uhhh så heldig du er. To gange har du vundet 👍🏻
    Det er helt vildt flot, og det er så godt med Albert-Augusts æbletræ som spejlbillede.

    Kæmpeknus og ønske om sol og sommer
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne dig. 2 timer så er vi til hygge have tur i Aalborg.
      Jeg glæder mig så meget. En dag i havens tegn.
      Håber vi møder andre end Anette Flora der inde.

      Vi ses
      Charlotte

      Slet
  5. Hej Charlotte
    Sikken et fint spejlbassin, du har fået lavet, det skal du nok blive glad for.
    Så meget regn får vi slet ikke hos os, det er nu ikke noget nyt.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Uha vi har fået meget regn og den sidste uge har der været hele tre dage med skybrud.
      Så hård regn står alt i stykker på sin vej.
      Jeg bliver så dybt ulykkelig hver gang jeg ser en blomst som har fået tæsk.

      Smuk lørdag for i dag er der pragtfuld vejr
      Charlotte

      Slet
  6. Hvor er det blevet fint, Charlotte! Virkelig smukt! Jeg har selv netop fået et bassin i jern, og nu sidder jeg og tænker at jeg måske skulle prøve det med skibslakken, for jeg er egentlig heller ikke så interesseret i at det skal ruste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig en god ide Nana og den lak kan du få i mange farver.
      Er stadig i overvejelse med at male sort indvendigt......
      Smuk dag til dig

      Charlotte

      Slet
  7. Sikke heldig du er og sikken en genial ide ide. Du kan hurtigt fortryde placering og anvendelse.
    Vi har regn lige nu og haven kan faktisk godt trænge til dråberne. Men sol er også en mangelvare her, men skulle vist komme i weekenden.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Susanne Josephine.
      Uha det lyder som om i aldrig får regn. I er jo heldige.
      Jeg vil heller bruge tid og penge på at vande end at se mine blomster
      konstant slået ned af den forbistret hårde regn.
      Nej hvor har det gået mig på i år. Blæst og regn.
      Det er nok derfor jeg ikke er et særlig godt have menneske.
      Jeg vil jo have sol og hygge altid......

      Masser af knus og en dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  8. Du er altså bare så heldig Charlotte og rigtig god ide at få lavet det om til et spejlbassin.
    Det er så smut som det står der med glaskuglerne på den grønne plæne.
    Her har vi været så heldige at det mest har regnet om natten og solen har været fremme om dagen.
    Stort knus fra din Rosenfe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Rosenfe.
      Åh som jeg tænker tit på dig og dine grønne finger.
      I foråret var det at knokle der ud af for at få haven klargjort.
      Jeg fulgte dig slavisk fra bloggen med at gøre det samme som dig.
      Nu når alt skal til at se frodigt ud kommer regnen og smadre det.
      De rådne rosen hoveder jeg har klippet af.........
      I mit næste liv flytter jeg til Slagelse og bliver din nabo :))))))))

      Masser af knus til dig og en pragtfuld weekend
      Charlotte

      Slet
  9. What a nice idea!

    Happy summer days for you!
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Thank you dear Susanna.
      A lovely day i hope for you.
      To day it is sun in Denmark.

      Hugs
      Charlotte

      Slet
  10. Hvor er det fint. Du kan nøjes med at male bunden sort i spejlbassinet, for at opnå en bedre spejling. Her er vi begyndt at vande igen, for vi har ikke fået regn det sidste stykke tid, men masser af udtørrende blæst.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ohhhhh ja det var en ide. Det er nok det jeg skal gøre!
      Jeg har vandet det sidste stykke tid. Men det skyldes også blæsten.
      For blomsterne i krukkerne får ikke nok vand af regnen.
      Men ville hellere bruge en million på at vande og så have sol og ingen regn/blæst.
      Ved godt jeg forlanger det umulige her i landet:)))))

      God dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  11. Så nydelig! Det er så fint med vann i hagen, ønsker meg også det! Du er så oppfinnsom, takk for denne fine ide.
    Håper det er finere vær hos dere nå, her har vi endelig fått litt sommervarme!

    Klemmer, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Ida.
      Nej her er stadig ret trist vejr..... ikke sommer som for 40 år siden:))))))

      Klem og skøn helg
      Charlotte

      Slet
  12. Åh hvor er det vidunderligt - og så meget Fru Fryd ❤️ Super gevinst.
    Der findes så mange smukke brevpressere for tiden. De kunne sikkert også være fine deri.
    Men det ser så smukt ud med de glaskugler, du har.

    Kh

    SvarSlet