fredag den 27. april 2018

En epoke er desværre slut


Nu når vi er står op her til morgen.
Efter at have nydt de varme hveder i går aftes.
Så er det sidste gang vores naboer står op i deres hus.
I dag må flaget sættes på halv stang.
En fantastisk og helt formidabel epoke er slut.



Jeg håber ikke at være hjemme når det sidste flyttelæs forlader Bakkedraget.
Det gør ondt helt inderst inde bare ved tanken.
Alice og Johannes tog så godt imod os da vi kom til byen for 12 år siden.
Hurtigt fik vi klippet et hul i hækken.
Vi havde faktisk planlagt at sætte et skab op.
Sådan et som kan åbnes fra begge sider.
Det gode nabo skab.
Det har vi grinet meget af.
Men det blev ved snakken!



Alice har altid været rundhåndet med sine planter.
Jeg har altid måtte få hvad jeg kunne bruge i deres have.
Hvert år fik jeg altid de første grene fra Dronninge busken.
Det når jeg ikke i år.



Men jeg har nået at få de smukke klokker i år.
Jeg kommer sådan til at savne den nærhed, hjælpsomhed, forståelse
og godhed vi har haft sammen.
Når jeg har stået og råbt på vores høje veranda over til Dem på den lave veranda.
"Johannes har du en motorsav jeg kan låne"
Jeg har aldrig fået nej.
Jeg har lånt og endda fået så meget værktøj af Johannes.



I weekenden fik jeg de sidste forårsbebudere fra Alices have.
De har selv valgt at flytte.
Til et mindre hus i et plan og ikke tre etager.
De skal bo i nabobyen og jeg kan hurtigt komme på besøg.
Men det er bare ikke det samme. Nu var vi jo lige vant til at kende deres rytme så godt.




Deres tulipantræ som de fik i sølvbryllupsgave plejer jeg altid at få en buket af.
Men i år når jeg det ikke.
Så jeg har hentet grenene hjem og nu lige som de skal flytte
så springer grenene ud i min stue.
Der er så mange ting i vores hjem jeg vil kigge på og mindes nogle fantastisk naboer.
I dag skal de have deres nøgle tilbage til huset. Den lille nøgle med klokke i.
Jeg har altid kunne låse mig ind og holde en fest.


Når en epoke slutter så starter der en ny
Så nu skal der bydes velkommen til de nye naboer.
På med ja hatten og nyd fridagen


Smuk St. Bededag ønsker jeg til jer alle
og specielt til naboskabet

Klem

Charlotte



21 kommentarer:

  1. Åh hvor jeg dog kan nikke genkendende til det der. Sidste år flyttede mine nærmeste naboer. Det var så lidt specielt for de havde været mine naboer af to omgange for de boede her også da jeg boede her som barn, så det var forståeligt at de måtte have noget mindre... men det bliver altså aldrig det samme, selv om jeg har fået flinke nye naboer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det må godt nok være specielt Rita.
      Uha kan lige fornemme den tryghed du mistede da de flyttede.
      Det er også sådan jeg har det nu.
      AA har altid vist han bare kunne løbe ind hvis der var noget......

      God weekend
      Knus

      Charlotte

      Slet
  2. Ja det er da både en smuk og trist fortælling. Men det betyder jo, at der har været en masse fantastiske stunder, som du jo også fortæller om. Og genial ide med skabet. Kan forestille mig hvordan i har siddet og skrald grinet, måske over et glas af din syrendrik. Vi har søde naboer, men der har været meget udskiftning. Heldigvis har vi fået et herligt venskab med datterens venindes mor, som kun bor en spytklat herfra. Det er altid spændende hvem man får som naboer. Og i må da have været med i ejendomsmæglerens beskrivelse af huset. Tænker at det må være ligeså fantastisk, hyggeligt og ikke mindst underholdende at have jer som naboer. Jeg ville i hvert fald nyde det. Nu vil jeg kaste mig over en af de tiloversblivende købehveder fra i går. Dine så fantastiske ud. Har aldrig selv bagt dem. Men hvem ved, måske til næste år.
    Rigtig dejlig stor bededagsweekend til jer.

    Kærlig hilsen Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for så mange fine ord Susanne Josephine.
      Du kan tro vi har haft stjernestunder. Det han nævnes at bare her under køkken arbejdet stod de og lave lækkert mad til os. Eller havde de noget til overs så tænkte de altid på os. Vi har grinet mange mange gange og ja de fik en lille fjer på da de en aften skulle smage min syren drik. Kan du virkelig huske jeg beskrev det, for to år siden.
      Så ærgerligt vi ikke fik det skab lavet. Men måske det er muligt med de nye........
      Jeg kom lige til at skræl grine, os med i ejendoms beskrivelsen....... ærligt det er lige før det er nødvendigt :))))))))))

      Masser af søde knus og god weekend
      Charlotte

      Slet
  3. Det er skønt at høre at I har haft sådan et fantastisk naboskab i så mange år. En skam at det slutter. Jeg kan godt forstå dit vemod, men du kan heldigvis stadig besøge dine gamle naboer, og måske blive de nye ligeså gode :-)
    Jeg håber I får en dejlig bededagsferie!
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Nana.
      Vi vil aldrig miste hinandens venskab. Det ved jeg.
      Men det er bare så monster nemt når man bor dør om dør.

      God weekend til jer
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Ja det er trist at sige farvel til gode venner, godt de bor i nærheden. Så må vi håbe, at der kommer rare folk igen.
    Knus og dejlig bededagsferie
    Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lisbeth.
      Ja det håber jeg bestemt også.
      Men det er jeg sikker på der gør.
      Men nu er det bare at det er Alice og Johannes vi gerne vil have :)))))

      Smuk weekend måske i haven :)
      Charlotte

      Slet
  5. Beautiful flowers!
    I love Magnolia and Helleborus!

    Happy weekend with sun shine for you!
    Hugs,
    Susanna

    SvarSlet
    Svar
    1. I also love Magnolia.
      I have one in my garden. White from last year.

      Hugs and a lovely weekend Susanna
      Charlotte

      Slet
  6. Kæreste Charlotte
    Hvor er det et smukt og gribende indlæg. Det er trist når så gode naboer og venner flytter. Men som du selv skriver kan du stadig besøge de kære mennesker.
    Nu kender jeg dig efterhånden godt, og med dit fantastiske væsen og sprudlende humør, så er jeg sikker på de nye naboer bliver lige så gode venner. Og måske skulle du på forhånd sætte sådan et “naboskab” op i hullet. Som en lille velkomstgave ;)
    Rigtig god Store Bededag.

    Mange knus og trøstekram
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Så sød du er Lone.
      God ide med det skab. Men jeg når det bare ikke.
      Planerne er ændret og mine skønne naboer vil være så søde at give dem nøgen her i weekenden.
      Altså jeg får travlt med lige at hente et par grene ekstra.
      I dag vil være sidste gang jeg frit kan færdes på matriklen.
      For fremtiden er det på andre præmisser.

      Knus og en dejlig dag til jer
      Charlotte

      Slet
  7. Så fine ord, Charlotte. Skjønnt med gode naboer og ha glede av hverandre.
    Livet har forskjellige epoker.
    Så vakker Dronningbusken er!

    Deilig helg til deg,
    Knus, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret Ida.
      Livet har forskellige epoker.
      Men de kan til tider være svære at acceptere.
      Ja jeg stor elsker den dronningebusk og nu må jeg bare selv anskaffe en.

      Klem til jer
      Charlotte

      Slet
  8. Snøft snøft.... Det er aldrig rart, når der er forandringer. Har selv prøvet at flytte fra verdens bedste naboer, det var ikke rart, men når een gerne vil tættere på familien så var det nødvendigt, men ikke spor rart, for det bliver aldrig det samme, som at være tætte i dagligdagen...men har holdt kontakten heldigvis ;-) , så det håber jeg også I kan med jeres naboer. Er sikker på jeres nye er nogle dejlige mennesker også, så bare på med JA hatten. Knus Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Uha du har været der kan jeg høre Carina.
      Nej det er bestemt ikke godt.
      Da jeg afleverede nøglen i går.
      Der blev det hele bare lidt sort............

      Knus og en dejlig weekend
      Charlotte

      Slet
  9. Kjære Charlotte ..hvilken gripende historie du forteller.
    Å hvor jeg føler med deg ...så fantastisk å få oppleve så gode naboer og venner .
    Men når en dør lukkes ...åpnes en ny ..og alle gode minner bærer du med deg i hjertet .
    Så godt at du fortsatt kan besøke de !!!
    Lykke til med dine nye naboer
    De er i alle fall heldige som får en så god nabo som DEG ..
    Mange gode klemmer og en fin weekend fortsatt herfra ! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bare så skøn Anne.
      Tusind tak for dine flotte varme ord.
      Ja meget underligt at naboerne skal skiftes ud.
      Puha en underlig tid at gå i møde nu.

      Klem og masser af solstråler
      Charlotte

      Slet
  10. Så fint du skriver, Charlotte. Grannar får man ju på köpet, men tänk vilken bonus i husköpet när det blir en sådan härlig relation som den du beskriver. Jag håller tummarna för att det blir lika bra med de nya grannarna.

    /Anna-Karin

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak skal du have Anna-Karin.
      Du har ret det er jo en fantastisk bonus man får med skønne naboer.
      Tak for din hilsen og velkommen på min blog.

      Klem
      Charlotte

      Slet
  11. it is very sad to say goodbye.. Friday one of our friends move, and we felt so sad..

    SvarSlet