mandag den 4. april 2016

Ida-Katrines konfirmation


Jeg er blevet spurgt igen og igen om ikke jeg har ideer til konfirmation.
Det har jeg. Jeg har så mange ideer at jeg kunne have 100 børn.
Jeg elsker nemlig tema fester og var jeg født i USA,
 så var der ingen tvivl om hvad mit erhverv var....
Men jeg har heldigvis en rigtig kronprinsesse og for 5 år siden blev hun konfirmeret.
Så i dag vil jeg vise jer nogle ideer til en rigtig royal fest.



Ida-Katrine ville gerne være prinsesse for en dag og da vi bliver kaldt "de
royale" og Dronningen af Bakkedraget. Så var det jo oplagt at holde en prinsesse fest.
Sådan helt gennemført.
Så indbydelsen lavede vi som et eventyr. En ny Kronprinsesse blev født....
Forsiden er hendes dåbsattest.



Det er så utrolig nemt selv at lave en sød indbydelse.
Her er det et A4 karton som bare skal foldes.
Alt er lavet og printe på computeren.



Indbydelserne blev sendt ud med lak og sejl. 



Vi havde ikke boet i huset så længe da vi skulle holde fest.
Så udendørs er huset ikke kommet i vores stil på billederne endnu...
Ida-Katrine ønskede at holde festen hjemme og stuen blev ryddet.
Vejen blev pyntet op med rød løber, flag, fane og store kroner.
Bemærk lige splitflaget i flagstangen. Det malede jeg i hånden.
Et kæmpe arbejde men det blev så utrolig flot.



Skilt blev etableret uden for huset.
Det skilt har jeg fået af 204. Allerede dengang var han og jeg skrot veninder.




Selv vores navneskilt blev lavet om. Det har faktisk været royalt lige siden.




Hos os nord på er det en tradition at når man er i kirke så har man en dør passer.
Anica skulle byde velkommen til de folk som kom med gaver og telegram.
Jeg havde lavet små konfekt stykker med kongekroner på.
Dette skulle de fremmødt bydes.



Til kirke blev Ida-Katrine kørt i vores krone 1. Pyntet med bånd og flag.



I byen er der tradition for at konfirmanderne bliver hentet i flotte køretøjer.
Den tradition er vi ikke helt vilde med.
Så Chris' budcykel blev pyntet op og blev omdøbt til Krone 2.
Steffen en sød ven tog tjansen med udklædning i alt for kort smoking og høj hat.
Det vakte vild jubel og sjove grin over den utraditionelle kørsel.



Skulle der være regn havde jeg fremstillet en hvid paraply.






Da vi kom hjem fra kirken stod Nadia og Anica i uniform 
og lavede salut og gæsterne blev præsenteret på behørig vis.



Så blev gæsterne kaldt til bordet.
Det var en varm dag og med mange sølv stager og 40 kuvert lys
blev der meget varmt i stuen...



Jeg havde dekoreret gamle henkogningsglas. Både til lys og til blomster.
I nogle af glassene svømmede vores hvide guldfisk fra haven.
De kom ud i haven igen og led ingen nød.



Alt blev lavet i hånden og på den måde kan man holde det hele på et rimeligt budget. 






Bordkortet var kuvert lyset. Der havde jeg skrevet med perlemors maling.




Den dag var jeg desværre ikke så obs på at tage billeder.
Så jeg kan hverken vise jer de smukke velkomst drinks, maden eller den tårn høje
islagkage jeg selv havde lavet.
Sådan er det når mor selv er fotograf og holder fest...



En royal stol blev der også lavet til dagen.
For prinsessen skulle da helt klart sidde godt!





Jeg vil love jer for at vores prinsesse nød dagen.



Jeg fik taget et del sjov og anderledes billeder af tronfølgeren.
Syntes det er meget sjovere at bruge naturen end at benytte et tomt lokale.
Bruge de ting man har for at få gode billeder frem.
Denne dag var vejret strålende og vores have blev kulissen. 








Vi havde alle en fantastisk fest og har altid gjort en del ud af at takke for det
store arbejde som folk har lagt i, at en fest kunne blive muligt.



Så igen måtte vi til tasterne på computeren. Hver en gæst fik et 
personligt takkekort med billede hvor de står med konfirmanden.
Det er en nem ting og betyder faktisk meget for gæsterne at de bliver vist
og deres gave nævnes personligt.



Håber at i med dette indlæg kan få lidt ideer og til jer som ikke skal 
holde konfirmation kan ideerne jo føres videre til andre fester.
Hvis i har lyst til at se hvordan Kim og jeg ser ud når vi skal til
en royal fest så kan i se med HER.

Rigtig skøn royal dag til jer alle

Charlotte


31 kommentarer:

  1. Hold da op et fantastisk stykke arbejde du har lavet. Ha ha er helt glad for jeg ingen børn har...tør da slet ikke vise det til Bamse for så tror han vel vi skal holde sådan en dåbsfest for ham ;o)))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Rita:)
      Jeg har nydt hver en fest der er holdt i huset og til sommer skal der holdes en igen. Jeg elsker fester og jeg elsker temaer.
      Hvis overskudet blev til det kunne du da godt holde en lille fest for Bamse;))))))))

      Rigtig skøn aften
      Charlotte

      Slet
  2. Kære Charlotte
    hvo ser det bare godt ud og det har sikkert været en tavl periode at stå for festen, men jeg er slet ikke i tvivl om at du har nydt det hele. Og det er hele at gjort så flot som det skal være når en prinsesse holder fest.
    Elske fester hvor der er et tema eller det hele bliver gennemført i en bestemt stil og jeg har selv mange gange lavet det sådan. Men jeg har desværre aldrig gået så meget i detaljerne og det kan jeg jo tænke i dag hvorfor, men jeg vil når de næste fester kommer tænke mere ind i detaljerne, så det sætter det ekstra punktum.
    Og principilet koster det ikke ekstra, for invitationskort, bordkort og alt det skal man jo have, så det eneste er der kan sætte grænsen er ens egen fantasi.
    1000 tak fordi du ville vise Ida Katrines fine konfirmation og de flotte billeder der blevet taget af alt ikke mindst af prinsessen selv, for hun ser sød og smuk ud.
    Og det er tydeligt at hun virkelig havde sin egen stor dag hun ud nød fyldt ud.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak søde Kirsten:) For alle de fantastiske ord...
      Jeg elsker også tema fester og nyder hver en detalje i det.
      Bliver aldrig træt af at arrangere og planlægge sådanne festlige indslag.
      Og du har helt ret, det koster slet ikke mere. Jo mere man kan selv jo billigere bliver det.
      Du kan tro prinsessen havde en fantastisk dag. Meget mere end nogle af os turde håbe på.

      Rigtig skøn aften til jer
      Charlotte

      Slet
  3. Det er det smukkeste bord jeg nogensinde har set. Jeg tudede faktisk da jeg så det. Aldrig har jeg set så gennemført et tema. Det var en helt igennem fantastisk dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Flytte... For de varme smukke ord...
      Ja jeg kan godt huske hvordan du fældede en tåre da du trådt ind af døren.
      Du vil altid være en fantastisk ven, så dejlig og nem at imponere.

      Rigtig skøn aften
      Charlotte

      Slet
  4. Så utroligt flot Charlotte.
    Jeg har jo glædet mig meget til dette indlæg, og hold da op hvor blev jeg bare IKKE skuffet, overhovedet.
    Det er virkelig smukt, og sikke et arbejde der er lagt i hver eneste lille detalje. Du er virkelig helt utrolig, til at få lidt, til at ligne en hel million.
    Din datter er så smuk, og man kan se hvor glad hun er, for den fine fest.
    Tak for at I ville dele de skønne billeder, af denne fantastiske dag med os
    Knus Lone ❤️

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de fantastiske ord skønne Lone...
      Jeg er nok en lille smule detalje orienteret... men elsker det jo og nyder at skabe tingene som hovedet fortæller mig af kreative ideer...

      Rigtig fantastisk aften
      Charlotte


      Slet
  5. A princess party for a beautiful princess , loved !
    Have a nice day,Patricia

    SvarSlet
  6. Hallo Charlotte
    Das sieht wunderschön aus....
    Liebe Grüße aus Köln / Deutschland
    Michaela

    SvarSlet
    Svar
    1. vielen danke Michaela für deine schone wort

      Liebe grüsse
      Charlotte

      Slet
  7. Sikke en fest. Sikke et royalt og hvor var bordet dog smukt. Og sikke en yndig datter ♥
    Den dag glemmer hun aldrig. Hvor fedt I alle gik så meget op i det.
    I love it. Fru Fryd, Du er og blir en ener ♥

    Kh Henriette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tusind mange tak søde Henriette...
      Så skønt at modtage så dejlig en besked og er så betaget af du altid skriver Fru Fryd...

      Rigtig fabelagtig aften
      Charlotte

      Slet
  8. Det hele er bare utrolig vakkert. For en fantastisk jobb du gjorde for denne dagen. Jeg elsker den nydelige oppdekkingen.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Bente...
      Jeg nød hver en ting jeg fremstillede og ved at Ida-Katrine havde den skønneste dag.

      Rigtig dejlig aften
      Charlotte

      Slet
  9. Som altid, var det hele gennemtænkt til den mindste detalje..og hvor er det smukt. Både borddækning, datteren ja det hele..og så var det jo så flot med hjemmelavet flag.
    Jeres takkekort er altså også en god og meget personlig måde at sige tak med. Hvem der bare kunne komme med til sådan en fest, det må være skønt at blive forkælet på alle sine sanser som gæst.
    Flere royale hilsner fra mig krydret med et royalt Hip-Hip Hurra for dig.
    Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha ha åh søde Linda tusind tak:))))))
      Jeg er jo royalist til fingerspidserne så nød virkelig din salut hilsen...
      Forfærdeligt at man som voksen drømmer om at være royal... men det kommer jo til at knibe. Men så må vi jo skabe stilen selv:)

      Af vores hjerte vi takker dem
      Charlotte

      Slet
  10. Kære Charlotte.Hold da helt op...............blev helt overvældet af alt det smukke du havde lavet til Prinsessens konfirmation.
    Og din smukke datter har da haft en helt fantastisk dag.Skønne billeder af alle dine kreative ideer.
    Tak for et dejligt indlæg.Og god dag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Jette, for alle de flotte ord:)
      Vi havde bare i den grad den mest fantastiske dag.
      Selv om det ser lidt fint ud, så kan jeg love der både blev spildt på dugen og spillet fodboldkamp. For mere fint skal det ikke være, end at det er så hyggeligt og sjov.

      Rigtig fantastisk aften til jer
      Charlotte

      Slet
  11. Så smukt alle sammen og da ikke mindst Konfirmandinden :-)
    Ha´en dejlig uge Charlotte
    Kh Birgitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Birgitte:)

      Rigtig skøn aften til dig og tak for din søde besked
      Charlotte

      Slet
  12. Hold da op en flot prinsesse konfirmation. Alle de skønne detaljer, og lige som prinsessen ønskede dagen. Der er noget at få gode ideer til dem, der skal holde fest inden længe, min prinsesse blev konfirmeret sidste Maj, også en dag som hun ønskede, men du har da vist nogle skønne ting, som jeg godt kunne have ønsket at bruge... Super dag. VH Carina



    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Carina:)
      Ja jeg håber at kunne inspirere lidt til de kommende konfirmationer eller bare overfører ideerne til andre fester.
      Øv at du har haft konfirmation, når du nu godt kunne bruge nogle af ideerne. men er sikker på at i havde en fantastisk dag, når det blev i konfirmandens ønskede stil. Det er deres dag, hele dagen så vi vil jo gøre alt for at opfylde ønsket for dem.

      Rigtig skøn aften til dig og dine
      Charlotte

      Slet
  13. Det ser fantastisk eventyrligt ud. En fest jeg ville elske. Men knægten, der snart skal konfirmeres, er bestemt ikke til det romantiske. Men derimod til South Park. Så det bliver en del af temaet. Har købt South Park sukkerpapir i England til kagerne og min søster er gået i gang med at lege med fondant.

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne Josephine...
      Nej det dur ikke at lave noget som de kære konfirmander ikke bryder sig om. Det er jo deres dag...
      Men lyder da som et super sjovt tema, tror bestem du skal kigge med i næste uge, også!!!

      Rigtig dejlig onsdag
      Charlotte

      Slet
  14. The most beautiful confirmation I have ever seen. She is so so beautiful. Happiness to you xx

    SvarSlet
    Svar
    1. Many many thanks to you.
      It was a super great day and a lovely girl to dress up for.

      Nice day to you
      Charlotte

      Slet
  15. Hej Charlotte.
    Har du selv lavet de fine servietter her?
    Dejligt og kunne finde inspiration her når vi snart skal holde konfirmation ♥
    Kh Anja

    SvarSlet