tirsdag den 13. september 2016

Fransk bad


Jeg bliver simpelthen nød til at vise jer mit franske badeværelse igen.
Der er kommet nyt inventar.
Og rummet er blevet pyntet smukt op med blomster.
Normalt har jeg ikke så mange smukke buketter til at stå i huset.
Men lige for tiden mylder det ind med skønne tilkendegivelser.



Jeg har været igennem en lille kæbeoperation.
Nok lidt større og mere besværlig end jeg regnede den for.
Men det går frem ad!
Den her smukke Dahlia buket Cafe au lait har jeg fået af Linda.
Vi har længe lagt kommentarer på hinandens blog og nu mødtes vi endelig.
Hun er lige ledes min rosen fe. Fantastisk varm pige og jeg fik den skønneste
hvide rose til haven. Til sommer lover jeg at vise den i fuldt flor.
Men se lige en smuk Dahlia. Den skal helt sikkert være en del af haven næste år.
Linda er et dyrt bekendskab, for hun har udvidet min have horisont!



Her kommer så det nye inventar...
Det smukkeste gamle klæde. Købt hos Frk. Astrid til ingen penge.
Frk. Astrid er en lille skøn nyåbnet butik med både nyt og gammelt,
hvor priserne er særdeles fordelagtige. Majbrit er den skønneste ejer.
Altid sød og hjælpsom.



Se lige hvor buket og klæde matcher hinanden for slet ikke at 
tale om det der står på hylden over.







Mit elskede lille figentræ har fået plads på det franske bad også.
Sat i en af mine hjemmelavede dåser.
Jeg har et sådan træ i haven, der er ved at vokse sig godt til.
Det her kommer ud næste forår.
Jeg har haft det i et halvt år, fra et blad til nu mange.



På vasken står denne skål med sæbe.
Man knækker et lille rosenblad af og ved berøring med vand opløses det og skummer op.



Over vasken hænger dette container fund.
En gammel låge der var smidt ud. Et slidt patineret glas i og man har et spejl for en slik.



I starten havde vi toilettet inde i hakket.
I hakket var der en trappen som gik op til 1. sal før i tiden.
Men toilet i hakket var besværligt hvis Albert-August skulle hjælpes.
Så vi fik lukket hullet og sat et væg hængt toilet op.
Lavede nogle sjove låger til et opbevarings skab. 
Vi har kørt stilen med panelerne videre fra væg til skabet.
Rummet er blevet mindre, men meget mere handy at arbejde i.
Glæden er endnu større nu for jeg har fået lov at male det 
blå toilet stativ af hjælpemiddel centralen!



Det gamle hak kan nu benyttes som en dyb hylde.
Altid godt med lidt ekstra pynte plads.



Endnu en smuk buket fra naboen.
Hvor er det skønt med så mange søde og varme tanker der bliver sendt.
Vores hus er et overflod af smukke blomster for tiden.






Denne lille kommode er Ida-Katrines.
Den fik hun af sin faster som lille til sine hår remedier. 
Men den havde hun sat i skunken. En skunk har alle gamle huse og endda flere her!
Jeg tør slet ikke tænke på hvor meget disse ekstra rum indeholder...
Så jeg spurgte pænt om jeg kunne
låne den. For den er så bedårende. Lille,  vind og skæv.



Den kan jo snild rumme et hyggeligt stilleben og er faktisk stadig
fyldt med Ida-Katrines fine hår ting fra hun var lille.








Jeg elsker det franske badeværelse, med det smukke lys og de rigtig gamle 
patineret skodder ned til badet. De hvide træ gulve og faconen på rummet.
Det har virkelig noget godt over sig. 
Noget jeg ikke helt kan beskrive, men rummet udstråler ro.

Jeg vil ønske jer en fantastisk skøn sensommer dag i det smukke vejr

Charlotte


P.S hvis i vil se rummet live kan i klikke på videoen i venstre side på bloggen.
Der er en reportage fra vores hjem. Godt nok 7 år gammel.
Men så kan rummet bedre fornemmes, selv om der er sket masser af forandringer i huset siden da! 

26 kommentarer:

  1. Hvor er det smukt og fuldendt, så mange vidunderlige detaljer. Du forstår kunsten altid at kunne få det bedste frem uanset hvad du rører ved <3 Tusind tusind tak for dine søde ord og linket til Frk. Astrid <3 Håber det går frem ad, sender dig mange tanker og knus. Ønsker dig en vidunderlig dag søde.
    Kh Majbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skønne Majbrit:)
      Hvor er det mange søde og varme ord du sender.
      Bliver i sandhed så glad. Det varmer sådan at få at vide , at det man gør nyder andre. Et er jo man selv syntes det er dejligt at nusse med ideerne og en kæmpe gevinst når så andre kan få ideer ud af det. Det er da bare helt perfekt.

      Rigtig skøn aften sødesen
      Charlotte

      Slet
  2. Åhh det var et vakkert bad! Her skjønner jeg godt du finner roen. Så flink du er å lage hygge rundt deg ! Ha en fin dag:-) Klem fra Hjørdis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind mange tak Hjørdis og velkommen her.
      Så dejlig en kommentar du ligger til mig. Bliver så utrolig glad:)

      Rigtig skøn aften
      Knus
      Charlotte

      Slet
  3. Du er altså så dygtig Charlotte, lige til at få den mest fantastiske franske stil frem. Tænk hvis du havde en butik :o) Det skønne klæde du har købt er så smukt og det passer jo fuldstændigt ind hos dig. Du må gerne komme og lave lidt fransk stil hos mig :o)
    Det er dejligt at høre du har fået det bedre :o)
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for en fantastisk besked Linda og egentlig er det jo mig som takker for de fine blomster. Jeg er helt opslugt af dem. De er så bedårende. Dem har jeg med garanti i haven næste år og selvfølgelig de smukke hvide rose. Den bliver passet og plejet til mindste detalje!
      Ja tænk hvis jeg havde en butik. Jeg ville gå helt amok. Det ville være s perfekt!
      Jeg er i bedring, men ikke helt mig selv endnu. Men det kommer snart:)

      Rigtig skøn aften
      Knus
      Charlotte

      Slet
  4. Kære Charlotte.
    Jeg er SÅ glad for at høre, at du har fået det bedre. Er du så ikke blå længere?
    De smukke blomster fra Linda er lige din stil. De passer så smukt ind hos dig. Vi har dem også i haven, men stilkene er så korte, at de kun kan ligge i en skål. Er også OK.
    Det ville være skønt med en "frk Astrid" her i byen. Eller bare et godt loppemarked.
    Det er et super lækkert badeværelse du har lavet. Så gennemført smukt.
    Ønsker dig og dine kære en vidunderlig dag.
    Hilsen fra Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Eliane:)
      Jeg er også så glad for det rum. Det er ved at være som jeg gerne vil have det!
      Så starter vi jo bare på næste rum, jeg kan slet ikke stoppe.....

      Jeg skal så absolut have de blomster næste år. Er helt betaget af dem. De er bedårende, som i et eventyr. Kan slet ikke leve uden kan jeg mærke:)

      Jo jo jo jeg er skam blå stadig væk, men nu ligner jeg bare en som har været i et slagsmål og tror da også den halve by tænker sådan. Ser farligt ud.
      Glæder mig nu til at stingene er væk. I 14 dage har de generet mig og jeg ønsker dem værkelig ad pommeren til......

      Rigtig skøn aften
      Knus
      Charlotte

      Slet
  5. Så nydelig, Charlotte. Badet ditt er vakkert og gjennomført. Elsker rosesåpene. Slike har jeg aldri sett før.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Bente for de flotte ord:)
      Ja det er en fantastisk sæbe. Jeg har heller ikke set de sæber før jeg købte dem.
      Jeg købte også et helt lager.......

      Smuk aften
      Knus
      Charlotte

      Slet
  6. Kan godt forstå at i er glade for jeres flotte badeværelse. Selvom det måske ikke er det rum man opholder sig mest i (bortset fra teenagerne), så må det gerne være hyggeligt som jeres. Kiggede lige en ekstra gang på billedede med toilettet. Der er noget der ikke passer. Blev straks mere rolig ved at læse, at hjælpemiddel centralen har forbarmet sig over din hang til hvid maling. Og selvfølgelig skal madonnaen med på ''toilettet'' (-:
    Du bliver kun glad for din beslutning om at lade Dahlia få plads i din have. Det er de eneste blomster, hvor jeg tillader pangfarver. De passer godt til efterårets farver.
    Rigtig god bedring.

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne Josephine:)
      Jep der var nemlig noget som ikke stemt men det bliver der rettet op på. Har også taget sin tid at fået dem overbevist om den hvide maling..........
      Ja da madonnaen skal da med. Hun er over alt i hus og have. Jeg støber dem jo selv. Så dem jeg laver i beton kan jo holde til frost og sne.
      Dahlia er et most. Har udset mig 5 forskellige jeg skal prøve næste år. Håber min have bliver et blomster flor......

      Rigtig fantastisk dag
      Charlotte

      Slet
  7. Kære Charlotte!
    Hvor er det dejligt at høre du er i bedring, og fortsat rigtig god bedring.
    Og sikke et badeværelse, man har jo slet ikke lyst til at komme ud derfra igen, så smukt sanseligt og fyldt af lækre detaljer er det. Og rosen sæben, sikke en luksus og ide.
    Hi hi til det med have-horisonten, vældig genkendeligt. Jeg aner ikke hvordan jeg pludseligt fik råd til den del, man skulle tro at pengene voksede op af jorden;-))))
    Ha en fantastisk dejlig onsdag
    Knus Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for de søde ord Anette:)
      Ja sandt at sige så er jeg aldrig på det franske toilet. Kun ved rengøring. Jeg har jo mit oven på. Sjovt som man er et vane menneske......
      Uha det med haven er ikke godt. Jeg er ikke glad for at få alle de passionen. Men håber min have bliver særdeles smuk og blomstrende næste år. Men du har ret, det er dyrt for pludselig kan man se muligheder over alt....

      Rigtig skøn torsdag
      Knus
      Charlotte

      Slet
  8. Meget smukt badeværelse Charlotte og hvor er der mange fine små som store hyggeligt stilleben.
    Rigtig god bedring til dig
    Bedste hilsener
    Birgitte

    SvarSlet
  9. Tusind tak skal du have Birgitte. Er også rigtig glad for gæste toilettet.
    Men bruger det bare aldrig. Men godt at vide det er der til gæsterne:)

    Rigtig skøn weekend
    Charlotte

    SvarSlet
  10. Kære Charlotte. Smukt badeværese, med franske vibrationer så det blafrer :-) Altså lige ud over det der tyske klæde, du har fundet ved Astrid. Sikke da en herlig butik, synd vi bor i hver sin ende af landet, for ikke at sige meget ærgerligt...Smukke blomster du helt fortjent har fået foræret. Jeg håber det går fremad med kæben, den slags er ikke, at spøge med, rigtig god bedring. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Merete for alle de fine ord:)
      Elsker også det rum, tror bestemt også lyset har en stor rolle. For her er altid så lyst og dejligt. Om det er sommer eller vinter!
      Jo tak det går fremad. Men bedst som jeg tro alt er godt så kommer smerterne ti fold tilbage. Har aldrig prøvet noget ligende må jeg sige og håber bestemt at det er slut med kæbe operationer her fra......... Men det vil vise sig på torsdag!

      Rigtig fantastisk weekend
      Charlotte

      Slet
  11. Kære Charlotte.Så er jeg her igen efter nogle dejlige dage i det jyske for at fejre min søster Gitte.
    Og hvor et det bare et skønt indlæg.Du kan bare noget med at fange stilen........og her den franske.Du udnytter bare alt hvad du kommer i nærheden af.
    Håber da meget at det går fremad efter den operation.
    Og fortsat rigtig dejlig søndag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Jette:)
      Hvor skønt med en lille mini ferie hos din søster.
      Jo tak det går frem ad, men helt frisk er jeg desværre ikke endnu.......
      Dejligt med så søde ord fra dig. Jeg elsker jo at pynte og se muligheder i alt. Så elsker at få så skønne kommentarer.

      Rigtig dejlig tirsdag til dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  12. Det var et nydelig bad, er også glad i den franske stilen. Så mange flotte blomster... Et fikentre har jeg ønsket meg lenge...
    Håper det er bra med deg,
    Ha en fin kveld. Ps. er følger av din blogg fra før,
    Klem, Ida

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, hvor er du bare sød Ida.
      De er meget nemme at holde de figentræer. Bare de står lyst og engang i mellem får vand. Det i haven er ved at blive stort. Snart en meter.

      Rigtig smuk weekend
      Charlotte

      Slet
  13. Der må da altid være kø til det toilet. Man får da lyst til at slå sig ned og nyde. Det rum er så indbydende og total lækkert. Waw Fru Fryd ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak sødeste Henriette:)
      Nope der er aldrig kø......
      Albert-August bruger det og så gør vores gæster. Sjovt at vi andre er så vant til at bruge det store oven på.
      Men altid dejligt at have i nærheden, for tænk nu hvis man har været på mega frugt mol i haven:))))))))

      Smuk dag til dig og dine
      Charlotte

      Slet
  14. Lis Coskun Laursenapril 17, 2018

    Ved godt, at jeg er bagud, søde Charlotte, men jeg har jo først opdaget "din side" for kort tid siden, så nu er det din skyld, at al min tid går med at studere alle de fine ting, du har..... jeg bliver nærmest helt syg, svimmel og sådan - elsker den stil <3

    Nå, men nu blev jeg lige nysgerrig på, hvor du har købt den sæbe og om den mon fås endnu ?

    Knus og kram til dig
    Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det bare hyggeligt Lis at der er nogle der bruger de tidligere indlæg.
      De er jo lige aktuelle om de er nye eller gamle.
      Ved jo du har fundet sæben og er spændt på at høre om det.

      Knus og skøn søndag
      Charlotte

      Slet