tirsdag den 17. januar 2017

Urd på besøg


Urd har været på besøg. Han har raceret og ødelagt mange ting i haven.
Jeg forstår ikke han vil være det bekendt.
Den royale top på flagstangen, med den smukke krone.
Som i sine velmagtsdage prydede haven med sit hvide splitflag.



Det kommer så til at tage en rum tid før den 12 meter lange flagstang.
Som nu er i 4 dele. Vil bære et fornemt flag igen.
Godt at ingen kom til skade da den stormede ud over vejen.
Kun få centimeter fra naboens bil!



Eller min lille hjemmelavede pergola.
Den har Urd fået godt fat i og knækket begge bagben på.



Så her må der ske forandringer.
Frk. Pots er ude af den. Kan i se det for jer. De lange slanke finger svæver
frem og tilbage i bare frustration. For det var jo hendes portal.
Hendes indgang til et smukt drømme liv.
For det ikke skal være løgn så er en del af hendes
plantested også jævnet med jorden.



Bordet er revet løs fra væggen og potterne har set bedre dage.
Men en ny pergola er bestilt hjem fra Holland.
Flottere end nogen sinde før.
Så er sikker på at Frk. Pots vil føle sig ekstra fornem når den stilles op til foråret.



Paulines konditori har også set bedre dage.
Men det er jo bare rod der skal ryddes op.
Kun lys kæder er revet over.



Men drømme skiltet ved den eventyrlige sø er ødelagt og knækket.
Bistaderne har fået sig en god rutsche tur.



I flere år har jeg kæmpet for at min grimme gule tomme murstens væg skal blive skjult i efeu.
Endelig var hjørnet helt væk. Men nu er det atter synligt.
Urd tog virkelig et stort indhug. Efeu grene lå smidt rundt i hele forhaven.



12/12 var der fred og idyl hos de guddommelige fugle.
Balustren på huset som er støbt ned i jorden, måtte nu give op.
Noget af det som smerter mig mest.



Som i kan fornemme må der virkelig laves nye tiltag her i haven.
For mange af de centrale ting er desværre bukket under for Urds besøg.
En væmmelig karl som vi ikke lukker ind på matriklen igen med vores gode vilje.
På et kort øjeblik kan mange ting forandres.
Så nu må jeg i krea hjørnet og bruge min hjerne.
Hvad skal der nu ske og hvad skal der nu bygges!
Jeg har lært at det ikke hjælper at støbe ting fast i jorden.
Træ som materiale får på et tidspunkt en svaghed og den øjnede Urd hurtigt.
Skal jeg se positivt på det. Så er der nu mulighed for nye muligheder i haven.


Rigtig fantastisk dag til jer alle hver og en

Klem

🙏

Charlotte


24 kommentarer:

  1. Det var da en grimme karl der har været forbi hos jer. Godt at ingen kom til skade men alligevel er det da træls at få så meget ødelagt. Jeg er sikker på at du nok skal få styr på det og få lavet andre smukke ting rundt i haven.
    Trøsteklem retur til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak skal du have Rita.
      Ja det er så mega ærgerligt. Jeg skal nok få det op at køre igen.
      For har masser af ideer. Men koster jo både tid og penge. Noget ingen af os har på planterne......

      Rigtig dejlig onsdag

      Charlotte

      Slet
  2. Øv øv og atter øv. Ham Urd burde skamme sig gevaldigt. Sådan at ødelægge så meget, i en smuk og eventyrlig have. Hvor er det synd for frk Pots, og det er godt du ikke har tænkt dig at bare give op, men har mod på at lave nye tiltag. Det bliver selvfølgelig et stort arbejde. Men også spændende, og du skal have fat i fantastisk og kreativiteten igen. Og det elsker du jo.
    Glæder mig til at se den nye pergola og hvad du ellers finder på.

    Ønsker dig en dejlig dag 💕
    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Lone.
      Ja jeg skal virkelig i det kreative hjørne igen. Har lidt svært ved det nu her når det er koldt.
      Så kan jeg ikke helt sætte mig op til det.....
      Men det kommer i overflod når vejret byder til forårs sol.

      Rigtig smuk dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  3. Åhh det var et træls syn at komme ud til. Kan godt forstå hvis du lige skulle sunde dig lidt, for igen at fatte modet, til nye lækre kreative indslag. Det lyder som en lækker ny ting du får hjem fra Holland. Og sikke fantastisk smuk ide at sætte kronen i toppen af flagstangen, den vil jeg forsøge at huske til den dag vi igen får en flagstang. Og den pidestal/søjle foderhuset stod på, jeg har en der ligner lidt i stuen, dog med en plante på:-)
    Må du også få en helt igennem fantastisk dag
    Knus og klem Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Anette. Ja det var et syn som gjorde jeg helt tabte mælet.
      Det skal der meget til for det sker......
      Men blev virkelig så ked af det og med Frk. Pots under armen kunne vi samme se det triste syn.
      Men en citron specie og en kop varm chokolade så fik jeg hende i humør igen.
      Nu skal den nye pergola samles og males. Noget vi gør sammen til foråret.
      Hun er en fantastisk god hjælp. Hun dirigere på den sødeste måde og jeg udfører arbejdet.
      En perfekt fordeling :))))))

      Rigtig skøn dag søde dig
      Knus

      Charlotte

      Slet
  4. Ham Urd, han skulle have nogle smæk. Hvad bilder han sig ind at storme igennem din smukke have på den frygtelig måde. Sikken en rusketur han har givet det hele. Det var da godt at flagstangen ikke ramte naboen bil, det er vildt hvor mange kræfter den karl til urt har haft.
    Stakkels frk. Pots og dig, jeg glæder mig meget til at se den nye portal i har bestilt hjem :o)
    Og er det godt du er sådan en kreativ person der ikke lige giver op for bollemælk eller Urd.
    Rigtig dejlig dag til dig og AA :o))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak søde Linda.
      Ja som jeg sagde til dig så tager vores hus det hele. Når det ligger så højt er det udsat og de andres ligger heldigvis i læ.
      Jeg går ikke ind for vold men Urd skulle have sådan en på sinka dusen.
      Pergolaen er ankommet. Det gik stærkt. Kun tre dage. Halv pris fordi det er januar.
      Så jeg er godt tilfreds. Glæder mig til den skal samles til foråret.

      Rigtig dejlig dag til Alma og dig

      Knus
      Charlotte

      Slet
  5. Jamen kæreste Charlotte, det er dog forfærdeligt som din have er raseret. Det er ikke lige sådan din kreativitet skulle bruges. På at rydde op efter Urd. Man skulle tro at det var en tornado, der samlede sig over din have.
    Håber din nye flagstang får lige så flot en krone over et fornemt flag.
    Må din dag blive dejlig alligevel.
    Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Eliane.
      Ja det er sådanne spildte kræfter at rydde op efter en storm.
      Men hver gang vi har storm her er det vores hus det går ud over.
      Det er så højt et hus og det ligger på en bakke top. Så vi er ekstrem udsatte.
      Naturens kræfter dem kan vi desværre ikke styre.
      Vores grund er udstykket. Den har været enorm stor. Som jeg siger så bor Peter, min værksteds makker i vores baghave. For et par år siden stod jeg nede hos ham. Der fra kan jeg kigge op på vores hus. De holdt fødselsdag. Hele familien stod der. Pludselig kom der en vind, ud af det blå. Den hvirvlede langs vores hus, rykkede den kæmpe store markise ned og blommetræet op af græsset. Vi stod alle og så på det. Det var så vildt. 5 minutter senere var der helt vindstille. Forsikringsselskabet troede jeg var åndsvag, men havde 22 vidner på det. Så markisen blev heldigvis dækket.

      Rigtig dejlig dag til dig og John

      Knus
      Charlotte

      Slet
  6. Åh nej søde Charlotte! Mit hjerte græder over det Uhrd har gjort..
    jeg håber dog at der i løbet af foråret og sommeren vil blive et sandt paradis som det tidligere har været og ideerne glæder jeg mig meget til at se. Jeg skal jo selv igang med til foråret og sommer at lave have :)
    Ha en god dag. Knus Nanna

    SvarSlet
    Svar
    1. Der skal nok ske nye ting Nanna. Jeg skal bare lige sunde mig. For blev i den grad ked af det. Men det er hvad der sker og jeg skal lære at vores hus er ekstrem udsat ved storm. Der er intet som kan læ for vinden, da det er så højt.
      Hvor bliver det dejligt du skal til at anlægge have. Glæd dig max.

      Masser af knus
      Charlotte

      Slet
  7. Å nei, så synd Charlotte. Men jeg tror nok du kommer opp med nye ideer og vakre ting.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Bente.
      Jeg skal med bestemthed nok finde på noget nyt.

      Rigtig god dag
      Knus

      Charlotte

      Slet
  8. Sikke en omgang jeres have har fået af Urd. Det ser sørme lidt trist ud, men at godt er der lyse tider på vej. Ny flagstang og ny portal - så skal der nok komme gang i de hvide historier igen. Ja sikkert før - du er jo en kreativ sjæl. Så hyggeligt at læse af og til om livet hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Anne.
      Ja kommer tid kommer råd. Urd skal ikke vinde over os :)))))
      Vi må finde på noget nyt når foråret indtager naturen.
      Tusind tak for de søde ord og du skal være så velkommen til at kigge forbi her.

      Rigtig dejlig dag til dig
      Charlotte

      Slet
  9. Hvilken frækhed sådan at vandalisere andre menneskers kære ejendele. Men du virker ikke som en person, der er så let at slå ud. Så godt du kan træde til og hjælpe Pauline og frk. Pots, trods det er brand hammerende ærgerligt, og energien kunne havde været beder udnyttet andet steds.
    God arbejdslyst.

    Mange kram Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Susanne Josephine.
      Jep det var ordet, brand hammerne ærgerligt.
      Jeg kan blive så sur over ikke at kunne styre de kræfter. Men der kommer jeg til kort!
      Jeg må op på hesten igen og gøre de søde damer tilfredse og lykkelige igen og det skal med garanti nok se, så snart foråret dukker op.

      Rigtig dejlig onsdag
      Knus
      Charlotte

      Slet
  10. Øv Øv Charlotte
    Men med alle de ideer du har, så skal du nu nok få en rigtig lækker og flot Have ud af det igen , men er da mega surt når du har lagt alle de timer i det ..
    Varme Klem til dig <3 £ise-£otte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lise-Lotte.
      Ja det er lidt trist. Men jeg har sundet mig og nye tanker flyver rundt i hovedet.
      Når vejret bliver til at komme ud og hygge igen. Så skal der nok ske nye tiltag.
      Men lige nu operere jeg indedøre. Her er temperaturen meget bedre :)

      Rigtig skøn dag til dig
      Klem

      Charlotte

      Slet
  11. Das Bild von dem verschneiten Garten und den Vogelhäuschen ist wunderschön.
    Liebe Grüße und einen schönen Abend,
    Christine

    SvarSlet
  12. I'm sure you will get it all cleaned up and fixed back better than before,even though it all looked charming.
    Sorry about the storms that destroy beauty
    I'll be watching for the back yard redo in the spring

    Janice

    SvarSlet
  13. Jeg ved godt at man ikke skal græde over spildt mælk,men de billeder du viser her er da lige til at græde over. Men med den opfattelse jeg har af dig ,klør du bare på og får noget godt ud af situationen. Hygge herfra.

    SvarSlet
  14. This blog is awesome and very informative keep Sharing this type of blog.

    แตกใน xxx

    SvarSlet